Scandalul dintre Donald Trump și TikTok, provocat de Mark Zuckerberg: ce a făcut șeful Facebook

de: Alexandru Puiu
25 08. 2020

Dacă ți se pare că războiul dintre Donald Trump și TikTok a picat din senin, având în vedere că rețeaua activează de mulți ani în SUA, iar Trump este președinte de patru ani, nu ești singurul cu această opinie.

Conform unor surse citate de Wall Street Journal, Mark Zuckerberg l-a influențat pe Donald Trump când vine vorba de subiectul TikTok într-o întâlnire privată între cei doi. Presiunile în acest sens au fost făcute la finele anului trecut, când șeful Facebook a făcut o vizită la Washington și a ținut mai multe discursuri, publice și private, pe marginea amenințării pe care o prezintă TikTok, concurentul său.

Redactorii WSJ sunt de părere că presiunea din partea mai multor senatori împotriva TikTok a început la scurt timp după ce Zuckerberg a început să ridice întrebări legate de securitatea unei dintre cele mai populare rețele sociale.

Această realitate este susținută și de un purtător de cuvânt al senatorului american Josh Hawley. Acesta a insinuat că TikTok este folosit ca o distragere pentru a lua atenția oficialul de la problemele de securitate ale Facebook. Mai multe decât atât, Zuckerberg se folosește de autoritățile de la Washington pentru a strivi un rival.

În opinia lui Kelli Ford, alarmismul promovat de Facebook în ceea ce privește tacticile TikTok este doar ”o tactică de PR Pentru a-și amplifica propria reputație”. În același articol se insistă pe faptul că Facebook investește sume record în acte de lobbying pentru a influența deciziile guvernamentale. În acest scop, a creat și o firmă de avocatură, American Edge, pentru a amplifica influența tuturor firmelor mari de tech în capitala Americii.

În trecut, cei de la TikTok au mai încercat să atragă atenția asupra rolului Facebook în acest scandal, dar fără succes. Ei au insistat pe faptul că Zuckerberg apelează la arme politice pentru a lovi un rival. Mai multe detalii despre această practică au fost publicate într-o scrisoare deschisă publicată în iulie de către CEO-ul TikTok. În documentul respectiv, Kevin Mayer insistă pe faptul că aici se ajunge în momentul în care tentativele Facebook de clonare a rețelei sociale au eșuat.